به خاطر موقعيت زماني اين هفته تمرين نداشتيم اتفاقي پس از مدتها ، دوباره شنيدن ترانه هاي رامي را به خودم هديه دادم دويست ندارم از حسم چيزي بنويسم چون درست از آب در نمي آيد فقط اين را براي دوستاني گفتم كه شايد اين اثر را نشنيده اند نام كامل اثر: ترانه هاي رامي(ابراهيم منصفي) يادگاري از ابرايم منصفي نشر ماهريز 1384/11/8
ابراهيم منصفي گيتار-خواننده حسام الدين نقوي گيتار علي علوي،مسعود پاكدامن
پالايش و تهيه نسخه نهايي: ارد انزابي پور طرح جلد ابولفضل شاهي مترجم فاطمه ابطحي مديرتوليد فرشيد رفيعا سال اانتشار 1385
با يادداشتهايي از آيدا سركيسيان(شاملو) و علي صمدپور
با اميد بهبودي استاد چند روز به اين فكر افتاده ام كه دليل عمده سطحي بودن پاره اي از موسيقي هاي عامه پسند(جدا از گرفتاريهايي كه تعريف اين واژه دارد)نبودن لحظه اي سكوت در اين قطعات است گويي آهنگساز ، نوازندگان و شنوندگان در وحشت اندكي تأمل بدون وقفه صدا توليد مي كنند و مي شنوند...
سلام امیدوارم انگشتتان مشکل خاصی نداشته باشد و به زودی دوباره مضراب را در دستتان ببینم. سوالی که داشتم اینست :برای ساخت یک تصنیف ، آهنگ را بر شعر میگذارند یا شعر را بر آهنگ؟ چون برای هر کدام از این دو حالت یک حس مجبور است در یک قالب قرار بگیرد که فکر میکنم تمام حس یکی از ایندو منتقل نشود. اگر توضیح دهید ممنون میشم.
با سلام در نشست دیروز جای آقای دهقان،آقاو خانم صالحی خالی بود.آقای دهقان به دلیل مشغله کاری و آقاوخانم صالحی بدلیل فوت پدربزرگشان حاضر نبودند.(خدا رحمتشان کند). آقایان سلطانی ،بلانی ،شجاع و من، و خانم سهیلی در جلسه دیروز حضور داشتیم. یک مهمان هم داشتیم، آقای امین دهقان (از هنر جویان سابق). قطعات طلوع و چهار مضراب ماهور را با سرعت های مختلف با مترونوم بارها تمرین کردیم که در آخر به هماهنگی خوبی رسیدیم. در حین کار به رفع اشکالات موجود و تمرین آنها پرداختیم. در آخر هم من پیش درآمدی ازآقا حسینقلی و رنگی از درویش خان در ماهور اجرا کردم ، و در باره زیبایی پیش در آمد و اشاره آن به آواز اصفهان صحبت هایی کردیم. این بود گزارش نشست دیروز. هر چند گزارشم به جذابی گزارش های خانم صالحی نیست ولی وظیفه ای بود که باید انجام می دادم. با آرزوی موفقیت برای همه عزیزان و بهبود هر چه زودتر آقای صمدپور (ملک ثابت)
۶ نظر:
به خاطر موقعيت زماني اين هفته تمرين نداشتيم
اتفاقي پس از مدتها ، دوباره شنيدن ترانه هاي رامي را به خودم هديه دادم
دويست ندارم از حسم چيزي بنويسم چون درست از آب در نمي آيد فقط اين را براي دوستاني گفتم كه شايد اين اثر را نشنيده اند
نام كامل اثر:
ترانه هاي رامي(ابراهيم منصفي)
يادگاري از ابرايم منصفي
نشر ماهريز 1384/11/8
ابراهيم منصفي گيتار-خواننده
حسام الدين نقوي گيتار
علي علوي،مسعود پاكدامن
پالايش و تهيه نسخه نهايي:
ارد انزابي پور
طرح جلد ابولفضل شاهي
مترجم فاطمه ابطحي
مديرتوليد فرشيد رفيعا
سال اانتشار 1385
با يادداشتهايي از آيدا سركيسيان(شاملو) و علي صمدپور
از انگشتهايم خجالت كشيدم
يايد بروم ساز بزنم
سلام.امیدوارم زود زود کسالتتون بر طرف شه.
با اميد بهبودي استاد
چند روز به اين فكر افتاده ام كه دليل عمده سطحي بودن پاره اي از موسيقي هاي عامه پسند(جدا از گرفتاريهايي كه تعريف اين واژه دارد)نبودن لحظه اي سكوت در اين قطعات است گويي آهنگساز ، نوازندگان و شنوندگان در وحشت اندكي تأمل بدون وقفه صدا توليد مي كنند و مي شنوند...
سلام امیدوارم انگشتتان مشکل خاصی نداشته باشد و به زودی دوباره مضراب را در دستتان ببینم.
سوالی که داشتم اینست :برای ساخت یک تصنیف ، آهنگ را بر شعر میگذارند یا شعر را بر آهنگ؟ چون برای هر کدام از این دو حالت یک حس مجبور است در یک قالب قرار بگیرد که فکر میکنم تمام حس یکی از ایندو منتقل نشود.
اگر توضیح دهید ممنون میشم.
با سلام
در نشست دیروز جای آقای دهقان،آقاو خانم صالحی خالی بود.آقای دهقان به دلیل مشغله کاری و آقاوخانم صالحی بدلیل فوت پدربزرگشان حاضر نبودند.(خدا رحمتشان کند).
آقایان سلطانی ،بلانی ،شجاع و من، و خانم سهیلی در جلسه دیروز حضور داشتیم. یک مهمان هم داشتیم، آقای امین دهقان (از هنر جویان سابق).
قطعات طلوع و چهار مضراب ماهور را با سرعت های مختلف با مترونوم بارها تمرین کردیم که در آخر به هماهنگی خوبی رسیدیم.
در حین کار به رفع اشکالات موجود و تمرین آنها پرداختیم.
در آخر هم من پیش درآمدی ازآقا حسینقلی و رنگی از درویش خان در ماهور اجرا کردم ، و در باره زیبایی پیش در آمد و اشاره آن به آواز اصفهان صحبت هایی کردیم.
این بود گزارش نشست دیروز.
هر چند گزارشم به جذابی گزارش های خانم صالحی نیست ولی وظیفه ای بود که باید انجام می دادم.
با آرزوی موفقیت برای همه عزیزان و بهبود هر چه زودتر آقای صمدپور
(ملک ثابت)
ارسال یک نظر