آیا سناریو داشتن یا تصویرسازی برای هنری انتزاعی مثل موسیقی آن را از کارکرد اصلیاش خارج نمیکند؟
۱- اگر نوازندهای بتواند به انتزاع محض در کارش برسد، کار بزرگی کردهاست.
۲- این تمرین ابتدایی ای است تا هنرجویان به سوی درک موسیقی حرکت کنند، پس از درک این فضاست که نوازندگان به راحتی خواهندتوانست ازپس کار برآیند و آزادانه بنوازند.
۳- شما در هنگام اجرا آیا به تصویر ذهنی احتیاجی ندارید؟
نه نگران نباشید این مرحلهای است که کمو بیش باید طی شود تا امر نوازندگی محقق شود؟
۱ نظر:
سلام
خيلي متشكرم از پاسختون همون جواب مورد نظرم رو گرفتم
و اما سئوالي ديگر با ابراز خرسندي از اينكه اين فضا هست تا سئوالي بي پاسخ نماند و اظهار ندامت از اينكه اين مدت پتانسيل اين فضا را كشف نكرده بودم:
در قطعه فغان خط سوم پاساژ انتهايي ميزان اول كه سر كلاس هم خيلي بابتش از شما سئوال كردم حالا مي بينم كه اجراي شما و آنچه كه من هم سر كلاس تقليد كرده ام از نت E شروع شده است در حاليكه در كتاب از نت D هست ، مي دانم كه مي شود هر دوي اين پاساژها را زد مهم اين است كه اين توانايي را به دست بياورم ولي چون ديدم چني فضايي هست،پرسيدمش
بازهم از وقتي كه مي گذاريد سپاسگذارم
ارسال یک نظر